نورپردازی روف گاردن

برای اینکه عناصر موجود در روف گاردن جلوه بیشتری داشته باشند از نورپردازی استفاده می کنیم. درواقع با نور میتوان  باعث تاثیر بسزایی در جذابیت روف گاردن شد و به آیتم های موجود در آن هویت بخشید. بخشی از هزینه های روف گاردن در بخش نورپردازی صرف می شود.

نورپردازی ، پارامتری مناسب  برای نمایانی اشیاء و بناهای شاخص می باشد.

نورپردازی در شب است که باعث زیبایی ، جذابیت ، تنوع و لذت بخش بودن محیط می شود.

اصول نورپردازی

با رعایت اصول نورپردازی در محیط است که میتوان فضایی زیبا و تاثیر گذار خلق کرد.

اصول نورپردازی شامل :توجه به کاربرد، ابعاد و اندازه ی کلی فضای روف گاردن می باشد.

میزان نورپردازی یکی از مسائل حائز اهمیت بوده و باید توجه داشت که نورپردازی به هیچ وجه وارد حریم خصوصی ساختمان های مجاور نشده و مزاحمتی برای سایرین ایجاد نکند.

در صورت استفاده از نورهای رنگی ،می بایست سطح مشخصی از آن را برای محیط روف گاردن در نظر گرفت و در استفاده از آن زیاده روی نکرد.

تاثیر روانی نورپردازی روی فضاست که باعث برانگیختن احساسات انسان می شود.

ما از روف گاردن برای برگزاری مهمانی خانوادگی و ایجاد آرامش و گذراندن اوقات خوش با دوستانمان استفاده می کنیم، این دورهمی ها امکان دارد تا ساعت های پایانی روز ادامه پیدا کند،به همین علت است که نورپردازی ضرورت پیدا می کند.

نورپردازی محوطه و بام سبز ، جزء نورپردازی فضای باز می باشد.

برای داشتن نورپردازی حرفه ای در پروژه روف گاردن خود حتما از کارشناسان و طراحان معماری این حوزه مشاوره بگیرید.

تجهیزات روف گاردن

تجهیزات نورپردازی هم میبایست با توجه به نکات و اصول طراحی تهیه شود. در واقع نوع تجهیزات و شدت نورپردازی در اجرا بسیار تاثیرگذار خواهد بود. و به این ترتیب می توان از تجهیزاتی که مناسب و مخصوص در هر بخش روف گاردن یا محوطه باشد، استفاده کرد.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که انواع تجهیزات روف گاردن در زمینه نورپردازی آن شامل چه آیتم هایی میباشد:

تجهیزات این حوزه از تنوع بالایی برخوردار بوده به گونه ای که میتوان در هر بخش، نورپردازی مختص همان قسمت را به کار برد.

هدف از نورپردازی را مشخص کنیم

اولین قدم در نورپردازی توجه به این نکته است که این کار با چه هدفی انجام میشود. به این ترتیب است که کارایی فضا برایمان مشخص خواهد شد و بعد از آن میتوان از تجهیزات مختص آن بخش استفاده کرد.

نورافکن ها:

یکی از المان های خوب  و کاربردی که می تواند فضایی متمایز از سایر فضاهای بام سبز ایجاد کند نور پردازی نورافکن است .

به این ترتیب میتوان قسمتی از روف گاردن را بصورت ویژه نورپردازی کرد. این آیتم برای شاخص کردن المان و عناصر مورد نظر روف گاردن کاربرد دارد.

چراغ دفنی یا زمینی:

معمولا برای نورپردازی پای درختان و گیاهان کاشته شده در روف گاردن یا محوطه های فضای سبز از این نوع چراغ استفاده می کنیم که در زمین فرو رفته و برای ایجاد سایه جذاب در محوطه کاربرد دارد.

این نوع چراغ ها برای ایجاد سایه جذاب در محوطه استفاده می شوند و جزء طراحی های سبک مدرن می باشند. همچنین در طراحی محوطه استخر برای جلوه اطراف استخر از این نوع چراغ ها میتوان استفاده کرد.

چراغ های پایه دار بلند و کوتاه:

مسیر روف گاردن را میتوان با استفاده از این نوع چراغ ها جلوه زیبایی بخشید. به این ترتیب مسیر قدم زدن افراد بر روی روف گاردن واضح خواهد بود و همین موضوع یکی از مسائل پراهمیت در ایمنی روف گاردن است.

چراغ های زیر پله:

در صورت داشتن پله در روف گاردن می توان از نورپردازی خطی زیر پله ای استفاده کرد تا یک راه پله نورانی داشته باشیم.به این ترتیب یک معبر ایمن در پله ها خواهیم داشت.

نورپرازی عمیق:

در صورتیکه یک آلاچیق فانتزی ، مجسمه یا یک شیء تزئینی در روف گاردن کار شده باشد ، نورپردازی ب صورت “زیرسازی شده” میتواند نمایش زیبایی از آنها را نمایان کند.در این روش نور به صورت پرفشار و تاکید شده روی قسمت موردنظر تابیده و گستره آن در بخش های دیگر روف گاردن نیز اثرگذار خواهد بود.

نورپردازی در آبنما:

در این نوع نورپردازی از روشی استفاده می کنیم که انعکاس نور، چشم را نزند. این نوع چراغ های نوری را در زیر سنگ ها قرار داده و در نتیجه باعث می شویم انعکاس نور بصورت غیرمستقیم باشد.

در زیرفلاورباکس های روف گاردن و یا در زیر پایه های آبنما و همچنین زیر پوشش گیاهی نیز کاربرد دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *